در پنل خدمات سرویس، پس از ثبت مشخصات دستگاهها و ثبت قرارداد یا گارانتی، ثبت پذیرش از مسیر زیر صورت میگیرد.
عملیات مرتبط به کالا / خدمات سرویس و نگهداری / ثبت پذیرش
- در قسمت ثبت پذیرش، اطلاعات مربوط به مشتری را وارد میکنید. در صورتی که نام مشتری در لیست نباشد، با کلیک راست روی صفحه ثبت پذیرش و انتخاب معرفی طرف حساب، اطلاعات مشتری جدید را ثبت نمایید. در قسمت نوع پذیرش از بین سه گزینه عادی، گارانتی و قرارداد یکی را انتخاب کنید. برای تعریف پذیرش کالا، در قسمت قرارداد و گارانتی، با انتخاب محصول و نوع قرارداد، نوع پذیرش را تعیین نمایید. در قسمت ثبت پذیرش، در صورتی که گارانتی را انتخاب کردید، شماره گارانتی و تاریخ شروع و پایان آن را وارد کنید.
- برای انتخاب محصول، با زدن space روی کیبورد، لیست محصولات باز میشود. با زدن دکمه F5 نوع جستجو بر اساس کد دستگاه، نام دستگاه، مدل و نام شرکت تغییر میکند و با زدن F6 کادر جستجو باز و با زدن F7 بسته میشود. در صورتیکه نام کالا در لیست نبود، با بازگشت به صفحه ثبت پذیرش و کلیک راست و انتخاب معرفی دستگاه، اطلاعات کالا را وارد نمایید.
- پس از انتخاب کالاها، نوع پذیرش (عادی، گارانتی، قرارداد) و محل پذیرش (داخل یا خارج مرکز) را تعیین کنید. سپس دکمه تایید را بزنید. در صورتیکه در فرم ثبت پذیرش مبلغ بیعانه وارد کرده باشید، فرم امور مالی باز میشود و پس پرداخت برروی دکمه تایید کلیک کنید. همچنین در صورتیکه گزینه چاپ پذیرش را انتخاب کرده باشید، فرم پذیرش باز شده و میتوانید آن را پرینت بگیرید.
- پس از ثبت پذیرش میتوانید این پذیرش را اصلاح و یا ثبت کارشناسی موقت را انجام دهید.
فیلم راهنمای ثبت پذیرش