درقسمت چک‌های داده شده سال قبل اطلاعات چک‌هايي كه به طرف حساب‌ها پرداخت شده ولي هنوز وصول نشده را وارد کنید. البته چک‌هاي مذکور در دوره مالي قبل در معين طرف حساب‌ها منظور شده‌اند اما با ورود در اين فرم، در ابتداي سال جديد، سند چك‌هاي موردنظر به حساب اسناد پرداختني صادر و در تراز افتتاحيه ثبت می‌شود ولي در معين طرف‌حساب اعمال نمي‌گردد، مانده بدهي اشخاص هم بدون محاسبه چک‌هاي پرداختي وصول نشده، نمايش داده مي‌شود.

مسیر دسترسی به فرم اطلاعات چک‌های داده شده (سال قبل)
چک‌های داده شده (سال قبل)

اطلاعات اول دوره / معرفی حساب‌ها و چک‌ها/چک‌ها / چک‌های داده شده (سال قبل)

  • وارد فرم ورود لیست اسناد بانکی داده شده (سال قبل)، می‌شوید.

در فرم بايد اطلاعات زير را وارد نماييد:

  • تاريخ صدور

تاريخي است كه چك را به طرف حساب پرداخت نموده که مي‌تواند تاريخ سند افتتاحيه باشد. تاريخ صدور چك را مانند 1397/01/01و به همين شکل وارد نماييد، يعني سال چهار رقمي و ماه و روز دو رقمي درج گردند در صورت يك رقمي بودن يكي از دو عدد ماه و روز يك صفر قبل از آن وارد نموده تا دو رقمي شود.

  • نام طرف حساب

در اين قسمت بايد نام طرف‌حساب مورد نظر، از ليست طرف حساب‌هاي معرفي شده جستجو، انتخاب و
تأييد گردد. با درج حرف اول نام طرف حساب، پس از گشوده شدن ليست مي‌توان نام وي را جستجو نمود، در صورت نياز، با كليدهاي حركتي، روي ليست به سمت بالا و پايين حرکت نموده تا شخص موردنظر را در ليست بيابيد.

  • نام بانك

در ليست اسناد پرداختي، نام بانك را فقط از ليست حساب‌هاي بانكي كه در فرم معرفي حساب‌ها و اسناد معرفي شده، انتخاب نمایید.

  • شماره چك

شماره چک، سندبانكي درج شده روي چك مي‌باشد.

  • شماره حساب

در اين قسمت مي‌توان بانك و شماره حساب موردنظر را انتخاب نمود.

  • تاريخ سررسيد

در اين قسمت تاريخ سررسيد چك را در قسمت تاريخ صدور، وارد نماييد.

  • مبلغ چك

در اين قسمت بايد مبلغ چك ثبت گردد.

در پايين اين فرم دو گزينه حذف كل ليست و حذف يك سطر وجود دارد. با انتخاب و تأييد هر يك از انتخاب‌ها مي‌توان يک چك يا كل چک‌ها را حذف نمود.

نکته:  چک‌هاي حذف شده قابل برگشت نيستند.

  • برای سرعت درورود اطلاعات می‌توانید از گزینه ورود لیستی از فایل اکسل استفاده نمایید بدین ترتیب که با انتخاب فایل اکسل در قسمت نام شیت اطلاعاتی باید ستون‌های اطلاعات فایل اکسل موردنظر، دارای ستون‌های اطلاعاتی متناظر با فرم ورود لیست اسناد  بانکی داده شده نرم‌افزار را داشته باشد.

  • برای تهيه گزارش بر روي صفحه مانيتور يا چاپ، مي‌توان از گزينه تهیه گزارش و فرم امکانات تنظیم گزارش در فرم استفاده نمایید.

نکته: بعد از انجام عملیات انتهای اول دوره، در زمان طی دوره این موجودی‌ها به عنوان قسمتی از موجودی اول دوره در سند افتتاحیه ثبت می‌شوند.

اشتراک گذاری