چنانچه مایل به رفع اشکالات هستید و یا میخواهید نکات مهم در هنگام نصب را بدانید، قبل از تماس با خدمات پشتیبانی شرکت هلو میتوانید موارد مفید این قسمت را مطالعه نمایید.
- قبل از نصب نرم افزار تک کاربره و یا شبکه چک کنید که تمام موارد پیش نیاز انجام شده باشد.
- اگر در سیستم هيچ پرينتري تعريف نشده باشد و نمیتوانید پرينتر مجازی جديد نيز، تعريف کنید با استارت و ريست کردن سرويس پرينت با نام print spooler مشکل را برطرف کنید.
جهت دسترسی به سرويس فوق از Control Panel وارد گزينه administrative tools سپس وارد گزينه services شده و سرويس مورد نظر را استارت يا ريست نمایید.
- قبل از هر تغییر و یا تعویض سخت افزار، سیستم عامل کامپیوتر و یا نصب نرم افزار بر روی سیستم دیگر، باید غیرفعالسازی قفل را انجام دهید.
- با نکات زیر میتوانید ارتباط شبکه روی كلاينت را بررسی کنید.
- بر روي سيستم کلاينت از طريق کلیک همزمان کليدهاي R +win وارد پنجره run شوید.
- ابتدا دو \\ تايپ کرده سپسIPسيستم سرور را جهت بررسي ارتباط وارد کنید.
- در صورتیکه پيغام windows cannot access مشاهده شود به معنی عدم ارتباط است.
- اگر پيغام windows cannot find رامشاهده کردید به این معنی است که تايپ IP صحيح انجام نشده دقت شود حتما از \ (back slash) استفاده شود.
- و چنانچه پنجره share باز شود یعنی ارتباط برقرار است.
- پس از نصب برنامه به صورت خودکار، در مسير نصب، فايل setup به صورت خودکار تنظيم میگردد.
- در صورت تنظيم نبودن فايلsetup در مسير نصب و يا نصب sql با instance name يا نام غير پيش فرض برای تنظيم درسيستم سرور و یا کلاینت (کاربر) طبق تصاوير زیر میتوانید تنظيمات را انجام دهيد.
تنظیم فایل setup در سیستم سرور با SQL پیش فرض
تنظیم فایل setup در سیستم سرور با SQL غیر پیش فرض
تنظیم فایل setup در سیستم کلاینت با SQL پیش فرض
تنظیم فایل setup در سیستم کلاینت با SQL غیرپیش فرض
- در صورتیکه قفل به سيستم سرور متصل باشد، نام دستگاه دارای قفل را میتوان 127.0.0.1 در نظر گرفت.