خطاهاي نامبرده به دليل عدم شناسايي قفل سخت افزاري رخ مي دهند. بنابراين براي برطرف نمودن آنها بايد سي دي برنامه را در سي دي رام قرار داده و از قسمت امكانات، گزينه “ابزار و امكانات قفل سخت افزاري” را انتخاب نماييد.

نحوه نصب قفل به صورت كامل در بخش نصب دستي  قفل شرح داده شده است.

خطاي 17:

اين خطا  معمولا هنگامي اتفاق مي افتد كه پورت توسط پرينتر مشغول باشد.

براي رفع اين مشكل دستگاه را مجددا راه اندازي (restart) و چاپگر را خاموش و روشن كنيد و يا اينكه چاپگر را به گونه اي تنظيم كنيد تا گزارش هاي ارسالي را چاپ كند.

در صورت مـهم  نبــودن  اطلاعــــات، روي  چاپگر، كليك راســــت نموده و گزينه Cancel all document را كليك كنيد.

خطاي 20:

براي رفع اين مشكل به طريق زير عمل كنيد:

  1. سي دي را در سي دي رام گذاشته و منتظر بمانيد تا صفحه Autorun نمايش داده شود. سپس گزينه “ابزارهاي كمكي” را كليك نماييد.

  1. گزينه “ابزار و امكانات قفل سخت افزاري” را كليك نماييد.

3.در فرم نمايش داده شده، دكمه نصب دستي OCX و سپس گزينه “GWIOPM.SYS” را كليك نماييد.

در صورت برطرف نشدن مشكل، تاريخ ويندوز را تنظيم نماييد.

در صورتي كه با انجام روش هاي فوق، مشكل برطرف نشد، با واحد پشتيباني تماس گرفته و بعد از تعيين وقت قبلي با همراه داشتن قفل و سي دي و سريال به شركت مراجعه نماييد.

خطاي 18:

براي برطرف نمودن اين خطا، مانند آنچه پيش تر توضيح داديم، تاريخ ويندوز را تنظيم نماييد. در صورتي كه با انجام روش هاي گفته شده، مشكل برطرف نشد، با واحد پشتيباني تماس حاصل نماييد.

خطاي 15 و 25:

براي رفع اين خطا، سي دي را در سي دي رام قرار داده و در فرم نمايش داده شده، دكمه ارتقا به نسخه جديد را كليك نماييد.

پس از كليك بر روي اين دكمه،‌ پيغامي به شكل زير نمايش داده مي شود كه براي ادامه عمليات ارتقا بايد آن را تاييد نماييد.

پس از تاييد پيغام مذكور، منتظر بمانيد تا عمليات ارتقا به طور كامل انجام شده و پيغام زير به شما نمايش داده شود.

اين پيغام را با كليك بر روي دكمه ok تاييد نماييد. پس از تاييد اين پيغام، عمليات ارتقا به پايان می‌رسد.

خطاهاي 20 و 30 در نرم افزارهاي شبكه

در نرم افزارهاي تحت شبكه در صورتي كه به هر دليل سرويس Shegerd كه همان سرويس مربوط به قفل است،‌ حذف شده باشد، باعث ايجاد خطاي 20 و 30 مي شود. در همه ویندوزها براي آگاهي از وجود يا عدم وجود سرويس Shegerd به طريقه زير عمل نماييد:

1. روي دكمه Start  كليك نماييد.

2. گزينه Control Panel را انتخاب نماييد.

3. گزينه Administrative tools را كليك نماييد.

  1. در پنجره Administrative tools، گزينه Services را كليك نماييد.

در صورتي كه سرويس Shegerd از سيستم شما حذف شده است، براي رفع مشكل، سي دي برنامه را در سي دي رام قرار داده و گزينه “ابزارهاي كمكي” را كليك نماييد.

 در این پنجره، گزينه “ابزار و امكانات قفل سخت افزاري” را كليك نماييد.

 سپس گزينه “ابزار و امكانات قفل سخت افزاري” را كليك نماييد.

در فرم مربوطه، دكمه نصب Service را كليك كرده و بر حسب نوع قفل خود يكي از گزينه هاي Parallel يا USB را اجرا نماييد. با انجام اين عمل سرويس Shegerd بر روي سيستم شما نصب خواهد شد.

اشتراک گذاری