گاهی در هنگام انجام امور حسابداری لازم است که سند حسابداری به صورت دستی (موقت) ثبت شود و بعد از حالت موقت به دائم تبدیل شود.

مسیر دسترسی به صدور سند حسابداری

عملیات مالی / صدور سند حسابداری

   

  • با کلیک راست در زیر عنوان، سرفصل و یا طرف حساب را انتخاب کرده و مبالغ بدهکار و بستانکار را در زیر قسمت‌های مربوطه وارد نمایید.

  • برای انتخاب سرفصل‌ها، در قسمت عنوان دکمه space کیبورد را بزنید. فرم جستجوی سرفصل باز می‌شود که با زدن دکمه F5 جستجو بر اساس عنوان یا کد تغییر می‌کند و با زدن دکمه F6 کادر جستجو افزوده می‌شود که می‌توانید جستجو را سریع‌تر انجام بدهید. با انتخاب هر سرفصل و زدن دکمه تایید، در فرم ثبت سند حسابداری دکمه insert کیبورد را بزنید تا ردیف جدیدی ایجاد شود و سرفصل دیگری را انتخاب کنید.

  • پس از انتخاب سرفصل، شرح، میزان بدهکاری و بستانکاری را وارد نمایید. با کلیک راست در این صفحه، امکانات بیشتری را می‌توانید ملاحظه کنید. برای مثال با انتخاب شرح ثابت برای تمام سطرها، می‌توانید یک شرح را وارد کنید که این شرح برای بقیه سرفصل‌ها نیز درج می‌شود.

نکته: توجه داشته باشید که میزان بدهکاری و بستانکاری با هم برابر باشد.

  • در این فرم، برای تهیه گزارش از اسناد صادرشده، برروی دکمه صورت وضعیت اسناد مصادره کلیک کنید و بدین ترتیب پس از اعمال شروط، فرم گزارش تهیه می‌شود.

  • در صورتی که سرفصل یا طرف‌حساب موردنظر در لیست نبود، با استفاده از دکمه‌های و می‌توانید اطلاعات موردنیاز را وارد کنید. همچنین اطلاعات سندها را می‌توانید از طریق فایل اکسل وارد کنید. ابتدا فایل اکسلی شامل ستون‌هایی فرم ثبت سند حسابداری ( کد حساب، عنوان و …) ایجاد کرده و اطلاعات هر سرفصل را در ردیف پایین عناوین وارد کنید. این فایل را با عنوان انگلیسی در مسیر کوتاه با فرمت excel 97-2003 workbook ذخیره کرده و ببندید. سپس با زدن دکمه فرم ورود لیستی سند به صورت لیستی باز می‌شود. بدین ترتیب با باز کردن فایل اکسل، عناوین ستون‌های فایل اکسل نشان داده می‌شود. با انتخاب هر عنوان و زدن دکمه  عنوان متناظر هرکدام را در نرم‌افزار انتخاب کنید و در نهایت بر روی دکمه تایید کلیک کنید. بدین ترتیب اطلاعات اکسل وارد برنامه می‌شود.
اشتراک گذاری