اول دوره

پس از نصب نرم‌افزار هلو، وارد مرحله اول دوره می‌شوید. به طور کل در این مرحله، می‌توانید  اطلاعات پایه را وارد کنید و امکان انجام عملیاتی مانند صدور فاکتورها امکان‌پذیر نمی‌باشد.

اطلاعات پایه در منوهای کالا، معرفی طرف حساب، افتتاح حساب های بانکی،  تعریف کدینگ‌های حسابداری، تعریف ماهیت حساب‌ها، معرفی حساب‌ها و چک‌ها، تعریف صندوق و تنخواه، مراکز هزینه و درآمد و… انجام می‌گیرد.

ثبت سند افتتاحیه

  • در اول دوره، می‌توانید تعیین کنید که سند افتتاحیه بصورت دستی و یا اتوماتیک ثبت شود. قبل از ثبت سند افتتاحیه، اطلاعات طرف‌حساب‌ها، کالاها، صندوق‌ها و … را بدرستی وارد کرده باشید. با انتخاب دستی یا اتوماتیک، برنامه را بسته و مجددا اجرا کنید. اگر دستی را انتخاب کرده باشید، با باز کردن مجدد برنامه، به اطلاعات پایه، منوی ثبت سند افتتاحیه افزوده شده است.

مسیر دسترسی به سند افتتاحیه

اطلاعات اول دوره / تنظیمات نرم‌افزار / امنیتی

نکته:پس از ثبت سند افتتاحیه بصورت دستی، در طی دوره امکان اصلاح مقادیر کالا، طرف‌حساب، چک، بانک و صندوق وجود دارد اما سایر سرفصل‌های درج نشده را نمی‌توان اصلاح کرد.

همانطور که ملاحظه می‌کنید در منوی اطلاعات اول دوره، منوی ثبت سند افتتاحیه افزوده شده است.

  • در فرم ورود سند افتتاحیه، سرفصل‌های پرکاربرد نمایش داده شده است که روبروی هرکدام مبلغ بدهکار و بستانکار را وارد می‌کنید. همچنین با استفاده از دکمه روبروی هر عنوان، می‌توانید با توجه به هر سرفصل،جزئیات مربوطه را ملاحظه کرده و یا تغییر بدهید. برای مثال، برای سرفصل بدهکاران/بستانکاران می‌توانید طرف‌حساب‌ها را مشاهده کرده و درصورت نیاز طرف‌حساب جدیدی معرفی کنید. و یا برای موجودی‌های نقدی، موجودی صندوق و تنخواه گردان را وارد نمایید.

  • در پایین فرم می‌توانید سرفصل‌های دیگر را انتخاب کنید و برای آن مبلغ بدهکاری/بستانکاری درج نمایید. بدین منظور، در قسمت عنوان، دکمه space کیبورد را زده و عنوان موردنظر را مشخص کنید. پس از تکمیل اطلاعات توجه داشته باشید که مبالغ بدهکار و بستانکار برابر باشند.

انتهای عملیات اول دوره

بعد از ورود اطلاعات پایه و ثبت سند افتتاحیه، برای تبدیل منوها و امکانات از اول دوره به طی دوره (برای انجام عملیات امور حسابداری مانند صدور فاکتور)، روی منوی انتهای عملیات پایان دوره کلیک نمایید تا بعد از این عمل و یک بار ریست شدن برنامه، وارد مرحله طی دوره شوید.

مسیر دسترسی به منوی انتهای عملیات اول دوره

اطلاعات اول دوره/ انتهای عملیات اول دوره

  

  • مطابق تصویر می‌توانید اطلاعات بانکی را در این فرم مشاهده کنید. در قسمت بالای آن، فهرستي از مشخصات چک‌های دريافتی و پرداختی قرار دارد و در قسمت پايين فرم، موجودي صندوق و بانک‌ها به تفکيک شماره حساب‌هاي بانكي وارده قابل مشاهده است. در قسمت جمع اسناد دريافتی (جمع مبلغ چك‌هاي دريافت شده از طرف حساب‌ها)، جمع اسناد پرداختی (جمع مبلغ چك‌های پرداخت شده)، جمع حساب‌های دريافتی (جمع مبلغ مانده بدهكاری طرف حساب‌ها به ما)، جمع حساب‌های پرداختي (جمع مبلغ مانده بستانكاري طرف حساب‌ها از ما)، ارزش كالاهاي اوليه (حاصلضرب تعداد كالاها در ميانگين قيمت خريد)، موجودی صندوق و تنخواه گردان (موجودي صندوق‌ها)، جمع موجودی بانك‌ها (جمع مبالغ موجود درحسابهای بانكی)، جمع موجودی نقدی (جمع موجودی بانكها و صندوق) مشاهده می‌شود.

  • در صورت تایید اطلاعات ریز‌گزارش و با توجه به پیغام زیر، دکمه تایید را کلیک نمایید.

توجه: در قسمت تاريخ تنظيم سند، تاريخ سند افتتاحيه درج شده است که در طي دوره، قبل از اين تاريخ نمی‌توانيد سندي بزنيد. اطلاعات را کنترل و پس از حصول اطمينان از صحت آنها، از اطلاعات كپي پشتيبان تهيه نماييد. سپس سند افتتاحيه به صورت اتوماتيک صادر و برنامه بسته می‌شود.

  • بدین ترتیب، برنامه بسته می‌شود و مجددا آن را باز کنید. بدین صورت وارد مرحله طی دوره می‌شوید.

اشتراک گذاری